onsdag 18 september 2013

Välkommen till GrammatikGalningar

Välkomna hit!!  Som ni kanske förstår så handlar denna blogg om grammatik, svenskgrammatik.



Bakom tangenterna hittar ni Johanna Jacobsson, lärare på SFI. Jag är tyvärr och pinsamt nog ingen lysande stjärna på grammatik själv. Men jag kan det och jag kan undervisa i det, och alla kan vi bli bättre!



På denna blogg kommer jag samla information allt eftersom jag har grammatiklektioner. Saker kommer hela tiden att läggas till, tas bort och ändras. Det ska vara ett levande ställe för grammatik. Jag vet att vissa saker kan se lite barnsliga ut, detta beror på att bloggen startade under den tiden jag inte arbetade med SFI utan med SVA för nyanlända barn och varför har jag inte tagit bort det då?
Jo, av två anledningar för det första för att detta inte är en SFI blogg, det vill säga att jag vill att denna blogg ska fungera för alla unga som gamla, svenskar som invandrare, glada som sura osv.. Sen handlar det om att jag älskar att få in så många olika element som möjligt i min undervisning och mina vuxna deltagare skrattar gott åt tillexempel Grammatikbolaget.


Det kommer finnas info skriven av mig och av andra. Men främst skall denna blogg fungera som en portal för mina deltagare att på ett och samma ställe hitta information, övningar och instruktionsfilmer om och kring grammatik.



Hittar ni några fel, faktafel eller andra fel på bloggen så kan det vara Tryckfelsnisse eller så som tagit sig en sväng om. Meddela då gärna det till mig, här på bloggen via en kommentar eller skicka ett mail.



För mig når ni lättast via mail på
johanna.jacobsson@astar.se



Vill ni själva, i undervisning eller annat sammanhang använda Er av bloggen så blir jag bara glad, och lite stolt. Men allt innehåll och då främst bilderna är mina (om inget annat anges), och använder ni Er av dem så vill jag att ni länkar hit till GrammatikGalningarna.




Det här är jag.. 
Lite galen som ni ser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar